A szolgáltató könyvtár munkatársai a látogatások alkalmával tesznek javaslatot selejtezésre az elhasználódott dokumentumok kivonása érdekében. A könyvtárossal egyeztetve leválogatják a könyvtári használatra alkalmatlanná vált dokumentumokat és elvégzik a törlés adminisztrációját.
A törölt köteteket a település lakói használhatják fel.
A településekkel egyeztetett terv alapján végzik a munkatársak az állományellenőrzéseket.
A TextLib könyvtári szoftver segítségével gyorsan, pontosan meg lehet állapítani a meglévő és a hiányzó dokumentumok körét, számát és értékét. Különösen könyvtárosváltás esetén fontos ez, hiszen a könyvtárosok anyagi felelősséggel is tartoznak a hiányzó dokumentumokért.
Akár a selejtezéssel, akár az állomány ellenőrzésével együtt, vagy a könyvtári állomány átköltöztetése miatt, új polcok beállításakor szükség lehet állományrendezésre, amelyet munkatársaink elvégeznek. Ilyenkor az egyes állományrészek kialakításával az áttekinthetőség, az esztétikai megjelenés szempontjai is szerepet játszanak a szakmai ismeretek mellett.